Brouwerij Haacht lanceert Nayrobi

Nayrobi
Brouwerij Haacht voegt een nieuwe en opvallende innovatie toe aan haar gamma: de hard seltzer Nayrobi. Hard seltzers zijn gefermenteerde dranken op basis van water, suiker en gist die eerder al furore maakten in de Verenigde Staten.

Nayrobi is een  gefermenteerde drank en verschilt daarin sterk van de klassieke cocktail of ready-to-use dranken. De hard seltzer bevat 4,5% volume alcohol, is laag aan calorieën en suikers en wordt in België gebrouwen op basis van 100% natuurlijke grondstoffen. ‘Nayrobi Yuzu with a touch of Lemon’, zoals de nieuwe drank voluit heet, zal vanaf april 2021 beschikbaar zijn in horeca en retail. De merknaam komt uit de taal van de Masai en verwijst naar ‘Enkare Nairobi’, wat koele wateren betekent.

Resultaat van een echt brouwproces

“Ik ben trots op ons team dat deze innovatie heeft gerealiseerd”, zegt Boudewijn van der Kelen, CEO van Brouwerij Haacht. “We hadden dit type drank al een tijd in de gaten en Joran Vuye, één van onze medewerkers, stak het vuur aan de lont toen hij ons een concept presenteerde samen met zijn kompaan Kjell Spoormans. Als Belgische, onafhankelijke brouwerij zetten we maar wat graag onze schouders mee onder dit idee: een natuurlijk kwaliteitsproduct dat voortvloeit uit een écht brouwproces. Ik ben ervan overtuigd dat Nayrobi snel de smaakpapillen van de nieuwe consument zal prikkelen en vasthouden.”

Lees meer over