Klant valselijk beschuldigd van diefstal bij ALDI: “Ik voelde mij vernederd”
T.H. uit Tienen zal niet snel meer in de ALDI in Tienen komen. De vrouw werd er, naar eigen zeggen, valselijk beschuldigd van diefstal en publiekelijk vernederd. ALDI bevestigt dat er 'zaken zijn voorgevallen die vermeden hadden kunnen worden'.
“Op woensdag 27 september ging ik rond 18.30 uur naar de ALDI aan de Leuvenselaan in Tienen", zegt de vrouw in kwestie. Zij wenst liever anoniem te blijven. "Ik had eerst mijn boodschappen gedaan, maar moest, voor een collega die wegging, bonnen kopen voor Nintendo ter waarde van 100 euro. Ik ging eerst naar een gesloten kassa om te kijken naar de bonnen, want ik wilde niemand storen. Toen ik ze vasthad, merkte ik dat ze maar een waarde van 15 euro per stuk hadden en er ook alleen maar bonnen van 15 euro waren. Ik besloot ze terug te leggen en in een andere winkel op zoek te gaan naar bonnen met een hogere waarde.”
De vrouw trok vervolgens naar een kassa die open was en liet er haar winkelwaar scannen. “Toen ik mijn bankkaart bovenhaalde om te betalen zei de kassierster me dat ze de bonnen nog miste die ik aan de gesloten kassa had genomen. Ik legde haar uit dat ik die teruglegde maar de kassierster beweerde dat ze had gezien dat ik ze wegstak. Ze bleef tot drie keer toe herhalen dat ze me die bonnen had zien wegsteken. Het was zeer vernederend, achter mij stond een hele rij wachtenden, sommigen met kinderen. De kassierster opende ook de voorste ritsen van mijn handtas maar vond natuurlijk niets. Uiteindelijk zei ze dat ze toch echt echt dat ik die bonnen had weggestoken.”
Eerst geen reactie, dan toch excuses
T.H. stuurde diezelfde avond nog een klachtenformulier naar Aldi en de volgende dag stuurde ze ook nog een mail over de feiten. “Ik kreeg geen reactie. Pas nadat ik mijn verhaal op Facebook postte, op Google Review en op de Facebookpagina van Aldi kreeg ik al na vijf minuten een bericht, ze zouden mij contacteren. Dat deden ze ook en ze vertelden mij dat ze begrepen dat het voorval vernederend was en dat er excuses zouden volgen van ALDI.”
Perswoordvoerder Jason Sevestre bevestigt dat er zaken zijn voorgevallen die vermeden hadden kunnen worden.
“We hebben ondertussen contact gehad met de klant in kwestie. Zowel onze klantendienst als de regioverantwoordelijke hebben excuses aangeboden vanuit ALDI. De regioverantwoordelijke is in overleg gegaan met de betrokken medewerker. We hopen alleszins dat we de dame in kwestie binnenkort weer mogen verwelkomen in onze winkels.”
Lees gratis verder in onze app
Download gratis onze app om dit artikel verder te kunnen lezen,
beschikbaar voor Android en iOS.